Nowa ścieżka transportu. Współpraca Europy i Chin w sprawie kolei
Nowa ścieżka transportu. Współpraca Europy i Chin w sprawie kolei
Wrzesień 14, 2018
Zarabianie na edukacji w internecie. Czy to opłacalny biznes
Zarabianie na edukacji w internecie. Czy to opłacalny biznes?
Wrzesień 17, 2018
Handel w sieci się opłaca Czy warto założyć e-sklep

Handel internetowy wzmacnia swoją pozycję. Regularnie ponad połowa z nas robi zakupy w sklepach internetowych. Czy warto założyć e-sklep? Czy to się opłaca? Handel tylko na święta i okazje? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Omnichannel dźwignią handlu

Sprzedaż wszechkanałowa rozszerza pole do popisu sprzedawców. Owszem, sklep stacjonarny ma wiele korzyści, takich jak możliwość bezpośredniego dotknięcia towaru, jednak nie może się równać w szerokim spektrum kolorów, wzorów, kształtów tego samego produktu, który dostaniemy w sklepie online. Dobrym pomysłem jest połączenie tych dwóch metod:

– prowadzeniu niewielkiego sklepu w celu budowania relacji z klientem,

– możliwości „odesłania” klienta na naszą stronę z produktami, oferując mu niekiedy dodatkowe rabaty, gdy stanie się regularnym klientem.

Ważna jest interakcja, dlatego firmy zakładają fanpage na np.: Facebooku, aby porozmawiać z potencjalnymi klientami o jego potrzebach czy zorganizować konkurs – wprowadzenie rywalizacji zapewnia zainteresowanie tematem, a w tym przypadku – konkretnym sklepem.

Aby prowadzić działalność sprzedażową w internecie wcale nie potrzebujemy magazynu do przechowywania towarów – wystarczy współpraca z dystrybutorem lub z jedną ze 170 hurtowni na terenie kraju.

Sprzedawaj z głową – nie wdepnij na minę

Mylne jest sugerowanie się tym, że w internecie można sprzedać wszystko. Należy skupić się na czymś w miarę konkretnym, aby to się opłacało. Najlepiej trafić w niszę, coś, co jest nietypowe, choć z drugiej strony istnieje ryzyko, że naszym towarem zainteresują się tylko pasjonaci – a to równa się niemiarodajnym zyskom. Dosyć niepewna jest też sprzedaż obuwia oraz sukien ślubnych. Choć notuje się wzrost zainteresowania zakupowego tymi towarami, nadal większość z nas woli coś przymierzyć, by – ewentualnie – później zdecydować się na zakup online (showrooming). Bezpiecznym działem będzie elektronika i oprogramowanie sprzętu, a także kosmetyki. Na rozwój handlu internetowego przypada możliwość korzystania ze stron aukcyjnych, bo choć wymagają uiszczenia marży, w zamian dają dobre pozycjonowanie marki, dzięki czemu nasz towar często pojawia się potencjalnemu klientowi jako proponowany do zakupu.

Dobrze jest zadać sobie pytanie, dlaczego tak naprawdę kupujemy w internecie? Handel w sieci to nie tylko możliwość zakupu czegoś po tańszej cenie. Zależy nam na wiarygodności i pozytywnych opiniach o sklepie. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który przeglądając oferty przedmiotów nie sprawdzał, ile sprzedawca ma pozytywnych komentarzy i na ile gwiazdek w skali od 1 do 5 jest oceniany. Ponadto dużym ułatwieniem – do niedawna dostępnym tylko stacjonarnie – jest to, że towar możemy odesłać lub zareklamować. Głównymi krokami do sukcesu są:

– łatwy (i różnoraki) kontakt z klientem,

– szybki czas realizacji zamówienia,

– możliwość zwrotu produktu.

Sezonowa sprzedaż?

Mylne może być przeświadczenie, że e-sklepy leżą ugorem przez większość roku, odżywając tylko na święta. Owszem, w okresie przedświątecznym sprzedawcy mogą liczyć na większy ruch – za czym idzie dodatkowy zastrzyk gotówki – ale pozostałe miesiące wcale nie są gorsze. Dobrym przykładem może być okres wakacyjny, czas przed rozpoczęciem roku szkolnego, Black Friday, a nawet Walentynki. W przypadku tych ostatnich średnio wydajemy od 100 do 150 złotych na prezent. Święta Wielkanocne także generują spore zyski – zwłaszcza dla osób chcących zarobić na dekoracjach. Kim są osoby, które kupują przez internet? Tak naprawdę nie ma ograniczeń wiekowych – wyprzedaże i święta dotyczą wszystkich – zwłaszcza, że zakupu można dokonać przez całą dobę i handlu w sieci nie ogranicza zakaz sprzedaży w niedzielę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Ok