Stawiamy na sprzedaż czapek – i zakładamy swój wymarzony sklep. Tradycyjny, internetowy lub działający w oby tych obszarach. Zależy nam na tym, by nazwa naszej firmy stała się dla klientów synonimem jakości. By było to możliwe, musimy nawiązać współpracę z solidnym dostawcą. Jak wybrać hurtownię czapek?
Niezależnie od tego, czy mamy doświadczenie w handlu, czy też dopiero stawiamy pierwsze kroki jako sprzedawca i nie mamy wypracowanej sieci kontaktów, dzięki internetowi nie jesteśmy skazani na wybór w ciemno. Przeglądajmy branżowe fora, czytajmy opinie klientów, którzy kupili czapki pochodzące ze sklepu współpracującego z daną hurtownią, przejrzyjmy jej katalog (im ciekawsze modele czapek i im większy wybór, tym oczywiście lepiej), dokładnie zapoznajmy się z ofertami kilku hurtowni, w tym na rabaty i promocje.
To, jak wybrać hurtownię czapek, zależy także od tego, jakie formy współpracy oferuje dana hurtownia – wybierzmy tę, która będzie dla nas najwygodniejsza. Najpopularniejsze z nich to tradycyjna sprzedaż hurtowa, metoda B2B oraz dropshipping.
Tę formę współpracy preferują często właściciele mniejszych sklepów. Modele czapek oraz ich liczbę wybieramy co jakiś czas z katalogu jaki oferuje hurtownia czapek, składając zamówienie telefonicznie lub mailowo. Zaletą tej metody współpracy jest możliwość odebrania zamówienia bezpośrednio w hurtowni, brak konieczności kupowania opakowań zbiorczych, a także możliwość zamówienia wszycia do czapek naszego firmowego logo czy nawet – jeśli również projektujemy – uszycia czapek według własnego projektu.
Sprzedaż/kupno za pomocą platformy B2B umożliwia składanie zamówień przez Internet przez całą dobę 7 dni w tygodniu. Opisy i zdjęcia czapek możemy pobrać z hurtowni do naszego sklepu za pomocą systematycznie aktualizowanego pliku XML. Jest o to wygodnie rozwiązanie dla sklepów interetowych: zapewnia automatyzację sprzedaży, dzięki czemu umożliwia konkurowanie z wielkimi sklepami sieciowymi, a przy tym uwalnia klienta od konieczności składania zamówień jedynie w godzinach pracy hurtowni. Nie musimy też czekać na dostarczenie faktury pocztą – w systemie B2B klient może pobrać fakturę natychmiast po zaakceptowaniu zamówienia przez sprzedawcę. Takie rozwiązanie oferuje hurtownia Versoli.pl.
To najmłodsza i coraz bardziej popularna forma sprzedaży internetowej, głównie ze względu na ograniczenie do minimum kosztów prowadzenia sklepu, a także brak konieczności pakowania towaru i wysyłania go do klienta. W dropshippingu klient składa zamówienie do sklepu, sklep przesyła je bezpośrednio do hurtowni, a hurtownia wysyła je do klienta. Cały proces odbywa się w pełni automatycznie.
Formalnie klient kupuje więc czapkę w naszym sklepie, a wysyłką w naszym imieniu zajmuje się hurtownia. Pamiętajmy jednak, że to my odpowiadamy za dopełnienie wszelkich formalności i ewentualne reklamacje. Jak zarabia sklep? Na różnicy pomiędzy ceną hurtową a marżą, którą sobie narzucił. Już na etapie decydowania, jak wybrać hurtownię czapek, starajmy się więc ustalić marżę na satysfakcjonującym nas poziomie.
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Ok