Depilacja laserowa warg sromowych
Depilacja laserowa warg sromowych
Listopad 12, 2019

Pozycjonowanie Katowice – jak pozycjonować lokalnie?

skuteczne pozycjonowanie katowice

Pozycjonowanie Katowice – promuj swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google. Docieraj do nowych firm z Katowic, Śląska, a nawet całego kraju! Pozycjonowanie stron www to skuteczna metoda na pozyskanie ruchu poprzez skierowanie użytkowników na swoją stronę firmową.  Dotyczy to internautów, którzy w danym momencie szukają informacji na konkretny temat, chcą kupić produkty lub zlecić wykonanie usługi. Pozycjonowanie to długofalowy proces prowadzący do zwiększenia widoczności stron internetowych w wyszukiwarkach. Lepsza widoczność to więcej klientów dla Twojej firmy.

Pozycjonowanie w Katowicach oferuje wiele firm. Niestety nie wszystkie zapewniają odpowiednią, jakość usług. Jak zweryfikować specjalistów SEO i na jakie czynniki zwrócić uwagę? Przygotowaliśmy krótki poradnik Jak pozycjonowanie strony lokalnie w Katowicach, aby osiągać topowe pozycje w wyszukiwarkach.

Nie daj się nabrać na nieuczciwe firmy pozycjonujące strony wizytówki czy sklepy internetowe z Katowic. Pamiętaj, że tania oferta na pozycjonowanie strony zwykle nie gwarantuje dobrej jakości usług. Rozliczenie za efekt w pozycjonowaniu, czyli za pozycje strony na frazy w TOP10 nie jest obecnie stosowane przez firmy, które mają odpowiednią wiedzę na temat optymalizacji i pozycjonowania. Dobra firma będzie cenić swoje usługi.

Na skróty:

Pozycjonowanie stron internetowych Katowice – jak to działa?

Pozycjonowanie stron internetowych Katowice – to długofalowy proces, co oznacza, że wyniki pracy pozycjonera lub agencji SEO widoczne są dopiero po pewnym czasie. Okres ten uzależniony jest od kilku czynników, między innymi ilości i trudności słów kluczowych (fraz, na jakie pozycjonowana jest strona), budżetu, jaki klient może przeznaczyć na usługę czy historii domeny (tak, jeśli zleciłeś pozycjonowanie partaczom, Twoja domena mogła zostać ukarana filtrem, a w skrajnym przypadku nawet banem, czyli całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania).

Jak działa pozycjonowanie stron www Katowice? Jak przebiegają poszczególne etapy i na co zwrócić uwagę zlecając agencji lub freelancerowi SEO pozycjonowanie własnej strony internetowej? Czytaj dalej.

Ustalenie budżetu klienta na usługę pozycjonowania stron

Pierwszym krokiem do osiągnięcia wysokiej widoczności strony w Google jaki zawsze przeprowadzam z klientem w Rankit.pl jest ustalenie z klientem budżetu, jaki miesięcznie może przeznaczyć na pozycjonowanie swojej strony. To ważne, ponieważ na podstawie budżetu ustalana jest cała późniejsza strategia dotycząca pozycjonowanej strony. Jeśli klient dysponuje niewielkim budżetem – na przykład 1000 zł/netto to najlepszym wyjściem będzie lokalne pozycjonowanie na niewielką ilość słów kluczowych. Pozycjonowanie skierowane na rynek lokalny jest zwykle łatwiejsze od ogólnokrajowych działań, wymaga mniejszych nakładów finansowych, a dzięki wykorzystaniu Google Moja Firma w relatywnie krótkim czasie pozwala osiągnąć zadowalające efekty.

Warto wiedzieć, że obecnie nie ma darmowych działań SEO, o czym więcej można przeczytać na blogu jednego z najpopularniejszych blogerów i trenerów pozycjonowania w Polsce Pawła „Zgreda” Gontarka pod adresem https://www.zgred.pl/blog/nie-ma-darmowych-dzialan-seo/.

Jeśli planujesz otworzyć nowy biznes i promować go poprzez pozycjonowanie w Google, a jesteś w punkcie, gdy musisz zlecić wykonanie strony internetowej to najpierw powinieneś skontaktować się z firmą, która będzie pozycjonować stronę. To ważne, ponieważ witryna internetowa seo friendly powinna być zbudowana w odpowiedni sposób.

Wybór słów kluczowych

Kolejnym etapem po ustaleniu budżetu na pozycjonowanie stron www jest wybór słów kluczowych, jakie będą promowane w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe to frazy wpisywane przez użytkowników w oknie wyszukiwarki. Jak nietrudno się domyślić istnieje grupa fraz, którą użytkownicy szukając danej informacji, produktu, usługi wpisują najczęściej. Popularne słowa kluczowe to te frazy, o które warto się „bić” w wynikach wyszukiwania. Zapewniają one największą ilość kliknięć.

W wyborze słów kluczowych pomocne będzie skorzystanie z kilku narzędzi. Część z nich dostępna jest całkowicie za darmo. Jednym z takich narzędzi jest Google Keyword Planner Tool, czyli narzędzie udostępnione przez samą wyszukiwarkę Google. Keyword Planner Tool po wpisaniu słowa kluczowego przedstawi nam propozycję pokrewnych fraz wraz z szacunkową średnią liczbą wyszukiwań oraz konkurencją w Google Ads i stawką za klik.

katowice pozycjonowanie google keyword tool

Jeśli masz stronę internetową połączoną z usługą Search Console, to w panelu aplikacji znajdziesz szersze dane na temat fraz i ilości ich wyszukiwań w usługach Google. To bardzo pomocna funkcja, która pokazuje bardziej dokładne dane, a można ją również wykorzystać aktualizując teksty na stronie (na przykład na firmowym blogu).

google search dane

Kolejnym sposobem na wyciągnięcie dodatkowych fraz są podpowiedzi Google, które zwykle sugerowane są pod wynikami wyszukiwania w panelu „Wyszukiwania podobne do:”. Można dzięki nim zdobyć informacje o podobnych wyszukiwaniach i pozyskać dodatkową wiedzę o swoich potencjalnych klientach i ich potrzebach.

pozycjonowanie google katowice podpowiedzi

W temacie wyboru słów kluczowych możesz również bliżej przyjrzeć się działaniom swojej konkurencji. Z pomocą przychodzą Ci narzędzia takie jak Semstorm czy Senuto, które monitorują setki tysięcy słów kluczowych i widoczność poszczególnych stron.

pozycjonowanie strony katowice podpowiedzi semstorm

Optymalizacja stron internetowych Katowice

Optymalizacja strony to podstawa w zbudowaniu dobrej widoczności. Bez poprawnej optymalizacji wszystkie kolejne czynności w pozycjonowaniu nie przyniosą nam oczekiwanych rezultatów. Na etapie optymalizacji SEO należy zadbać o poprawne indeksowanie witryny, szybkość jej wczytywanie, odpowiednie nagłówki, meta tagi, teksty i wiele innych czynników, które ocenia osoba wykonująca audyt SEO i zajmująca się pozycjonowaniem.

Budowanie popularności – linkbuilding

Linki to paliwo pozycjonowania stron. Budowanie popularności na zewnętrznych stronach internetowych poprzez zdobywanie klikalnych odnośników to nadal bardzo mocny sygnał dla wyszukiwarki Google. Linkbuding to jednak skomplikowany proces, w którym ważniejsza od ilości jest jakość tworzonych linków, a powiedzenie less is more jest zdecydowanie na czasie. Nieprawidłowo przeprowadzony proces linkowania może prowadzić do ukarania strony filtrem, czyli obniżeniem widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. W pozycjonowaniu lokalnym w Katowicach warto wykorzystać kilka źródeł linków, aby poprawić pozycje swojej strony. Należą do nich:

  • Linki z serwisów lokalnych z Katowic
  • Linki z for lokalnych
  • Wpisy gościnne
  • Nawiązywanie relacji ze współpracownikami
  • Sponsorowanie lokalnych organizacji
  • Przechwytywanie domen podlinkowanych z lokalnych organizacji i tworzenie stron wspierających
  • Komentowanie lokalnych serwisów

Linkbuilding to czasochłonny proces, dlatego czasem warto zlecić go profesjonalnej firmie, która wykona go za nas. Takie firmy posiadają własne bazy miejsc, na których można umieścić odnośnik oraz wiedzę, na które czynniki algorytm wyszukiwarki zwraca uwagę przy ustaleniu rankingu. Na rynku istnieje kilka firm oferujących outsourcing procesu linkowania, dlatego wybór jest duży. Ja osobiście korzystam z Redelement.pl, która zapewnia moim zdaniem najwyższą jakość usług, a to ważne, kiedy chce przekazać raport klientom.

Pozycjonowanie lokalne Katowice – dlaczego warto być widocznym na rynku lokalnym

Pozycjonowanie lokalne Katowice – klienci z Katowic czekają na Ciebie! Pozycjonowanie lokalne to niezwykle skuteczna metoda dotarcia do klientów, którzy znajdują się niedaleko siedziby Twojej firmy. Wyobraź sobie, że prowadzisz warsztat samochodowy w Katowicach. Twoimi klientami będą zazwyczaj osoby znajdujące się w niedalekiej okolicy od Twojej lokalizacji. Klienci, którzy mogą przyjechać do Twojego warsztatu lub przewieź auto na lawecie.

Google widząc rosnąca popularność zapytań lokalnych wprowadził do swojego algorytmu mechanizmy geolokalizacji, dzięki czemu na podstawie naszego położenia wyświetlają nam listę polecanych firm. Jak pokazują statystyki aż:

  • 88% użytkowników na urządzeniach mobilnych telefonuje albo odwiedza firmę w ciągu 24 godzin,
  • 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny,
  • 97% użytkowników szuka firm lokalnych,
  • Google jest liderem globalnym rynku wyszukiwarek posiadającym aż 72,47% udziałów w wyszukiwaniach na urządzeniach stacjonarnych,
  • 86% użytkowników sprawdza informacje o firmie w Mapach Google,
  • 92% użytkowników wybierze firmę z pierwszej strony Google,
  • Nawet 25% użytkowników, którzy weszli na naszą stronę, może zostać naszymi przyszłymi klientami.

Te dane pokazują potencjał pozycjonowania lokalnego, które nie dość, że przynosi małym firmom odpowiednie profity to jest zwykle tańsze od pozycjonowania ogólnokrajowego. Wykorzystując profil Google Moja Firma i odpowiednią optymalizację strony w połączeniu z pozycjonowaniem możemy osiągnąć szybkie i zadowalające rezultaty w poprawie pozycji strony.

Jak wyglądają wyniki lokalne dla frazy „pozycjonowanie stron Katowice”?

Wyniki lokalne będą różniły się w zależności od lokalizacji użytkownika. Zobaczmy więc jak wyglądają wyniki wyszukiwania dla zapytania pozycjonowanie stron Katowice.

katowice google pozycjonowanie

Jak widać na samej górze możemy zobaczyć linki sponsorowane reklamowane za pomocą usługi Google Ads. Pod spodem znajdziemy mapkę Google Moja Firma, która tworzona jest na podstawie opinii i optymalizacji profilu oraz strony www. Następnie znajdują się wyniki organiczne. Warto pojawiać się zarówno w mapkach, jak i w wynikach organicznych. Czy więcej wyników obstawia nasza strona, tym większa szansa, że klient zadzwoni lub napisze właśnie do nas.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – zadbaj o widoczność swojego ecommerce w Google

Pozycjonowanie sklepów Katowice – wypromuj swój ecommerce! Pozycjonowanie sklepów nieco różni się od pozycjonowania lokalnego czy ogólnokrajowego. Przede wszystkim ważny etap stanowi tutaj wybór słów kluczowych. W pozycjonowaniu ecommerce znaczenie mają słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona, ponieważ to one zapewniają dużą sprzedaż. Klienci wpisujący słowa kluczowe takie jak „bluzka” czy „spodnie” zwykle przeszukują oferty różnych sklepów w poszukiwaniu ciekawych produktów, na tym etapie nie wiedzą oni jednak, co dokładnie chcą kupić. Co zwykle kończy się wyjściem ze sklepu i szukaniem dalej.

Użytkownicy, którzy wpisują w wyszukiwarkę bardziej sprecyzowane słowa kluczowe jak „telewizor samsung qled 40 cali” są zdecydowani na konkretny model produktu i markę. Takiego użytkownika zdecydowanie łatwiej „przekuć” w klienta sklepu. Ponadto pozycjonowanie sklepów internetowych na słowa kluczowe long tail jest mniej kosztowne oraz zdecydowanie szybsze niż walka o ogólne słowa.

Przeczytaj również:

Pozycjonowaniem sklepów internetowych w Katowicach zajmuje się obecnie wiele firm. Warto jednak zrobić dokładny research przed podjęciem współpracy z którąkolwiek. Niech nie zwiedzie Was niska cena – dobra firma SEO z Katowic czy Śląska będzie rozliczać się w oparciu abonamentowym, a nie w rozliczeniu za efekt. Popularne są również łączone umowy na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce, czyli stała opłata abonamentowa + premia za osiągnięte cele – pozycje lub wzrost ruchu na stronie.

Pozycjonowanie zagraniczne – czy któraś firma SEO z Katowic się tym zajmuje?

Pozycjonowaniem stron za granicą zajmuje się kilka firm z Katowic. To dobry sposób na pozyskanie klientów z krajów niemiecko czy anglojęzycznych. Pozycjonowanie stron zagranicą nieco różni się od działań na rynek polski. Jeśli chcesz wypromować stronę na rynek niemiecki ważne, aby Twoja strona posiadała domenę w rozszerzeniu.de, poprawną optymalizację oraz content przygotowany przez profesjonalnego niemieckiego copywritera.

W pozycjonowaniu stron jak wspomniałem dużą role odgrywają także linki. Jeśli więc chcesz zaistnieć na rynku niemieckim powinieneś zdobywać linki z portali czy for niemieckojęzycznych. Należy w tym miejscu powiedzieć jednak, że pozycjonowanie za granicą wiążę się z opłatą w walucie, jaka obowiązuje na danym rynku. W przypadku Niemiec będzie to Euro. Jak wyglądają stawki za pozycjonowanie za granicą? Są podobne jak w Polsce, tylko, że w innej walucie 😉 Przykładowo, jeśli SEO lokalne w Katowicach będzie kosztować od 500 zł/netto miesięcznie, pozycjonowanie stron lokalnych w Niemczech będzie zaczynać się od 500 Euro miesięcznie.

Pozycjonowanie stron Katowice cennik – ile kosztuje seo lokalne?

Cena pozycjonowania strony w Katowicach będzie się zapewne bardzo różnić w zależności od firmy, ilości słów kluczowych czy ich konkurencyjności. Możemy jednak przyjąć pewne standardy, którymi posługuje się branża SEO.

Słowa kluczowe/fraza Mechanik Katowice Dentysta Katowice Auto skup Katowice
Cena/m-c: 169 zł/netto 139 zł/netto 119 zł/netto

Każda firma posiada swój własny cennik i własne wypracowane metody pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google. Warto po otrzymaniu oferty zapoznać się również opiniami jakimi cieszy się poszczególna firma. Zwykle lepiej zapłacić więcej i otrzymać wysokiej jakości usługę, która przyniesienie wysokie pozycje. Pamiętaj, że uczciwa firma SEO nie będzie miała nic do ukrycia i przedstawi swojemu klientowi raport z wykonanych prac. W końcu za to pobierana jest oplata abonamentowa.

Tekst opracował Kordian Minkina – Freelancer SEO KordianMinkina.pl

Oceń wpis!
[Ocen: 1 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce cookies.
Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? Ok